Reprezentantii a 50 de blocuri au semnat noul contract cu Compania de Apa

Reprezentantii a 50 de blocuri au semnat noul contract cu Compania de Apa Din cele 20.000 de apartamente din urbea de la poalele Mesesului aproape 800 beneficiaza deja, pentru lunile octombrie si noiembrie, de noul sistem de facturare al serviciilor de apa si canal. Potrivit directorului Com-paniei de Apa Somes Cluj, sucursala Salaj, Marcel Zaharia, la nivelul Zalaului sunt 1.100 de blocuri, din care doar 48 au semnat noul contract cu reprezentatii companiei. Primul bloc pentru care s-a semnat contractul, dupa modificarile aparute in ce priveste modalitatea de facturare, este N97 din Dumbrava Nord, pe data de 27 octombrie a.c. Ramane ca pana la 28 ianuarie 2011 sa semneze si reprezentatii celorlalte 1.050 de blocuri din municipiu.

Reiteram faptul ca pe 27 septembrie 2010 s-a aprobat Regulamentul serviciului de apa si canalizare, elaborat si aprobat de autoritatile locale, prin care este reglementat modul de functionare al serviciilor de apa si canal din judetele Cluj si Salaj. Acest act, asa cum a explicat Marcel Zaharia, are la baza prevederile Regulamentului cadru elaborat de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarire Comunala. Ordinul de aprobare al regulamentului a aparut in 20 martie 2007, de cand s-au facut completari la Legea serviciilor de apa si canalizare nr.241/2006, prin OUG 13/2008.

Acest fapt a amanat elaborarea regulamentului si aplicarea lui in aria de operare. Forma agreata si aprobata de autoritatile locale a intrat in vigoare din 28 septembrie 2010. Fata de situatia actuala, noile prevederi aduc modificari la modul de contractare al serviciului in spatiile condominiale, respectiv, in scarile blocurilor.

Consumatorilor le-a fost trimisa, cu ultimele facturi, o scrisoare prin care reprezantantii companiei informau ca noul contract se va incheia la nivel de scara de bloc prin reprezentant imputernicit sau asociatie de locatari, nu individual pentru fiecare familie, iar factura se va emite, la comun, pentru intreaga scara de bloc. Termenul pana la care pot fi incheiate noile contracte este pana la 28 ianuarie, respectiv, 90 de zile de la data intrarii in vigoare a noilor reglementari. Contractele se semneaza intre reprezentantii companiei si presedintele Asociatiei de Locatari, sau de reprezentantul legal al locatarilor.

Nesemnarea contractelor poate duce la debransarea blocurilor

Marcel Zaharia a afirmat ca noua modalitate nu ar trebui sa dea batai de cap cetatenilor din Zalau, asa cum nici locuitorilor din Simleu sau Cehu nu le-a dat. In cele doua orase, acest sistem de facturare functioneaza dintotdeauna si nu au fost probleme cu platile iar in momentul de fata nu exista niciun bloc debransat pentru neachitarea facturilor. Cum cei mai multi locatari invoca posibilitatea ca unii vecini sa nu-si achite suma care le corespunde, directorul Companiei de Apa Somes – sucursala Salaj a precizat: Valoarea facturii pentru apa si canal este sub nivelul costurilor tuturor celorlalte utilitati. In medie, pentru un apartament se platesc 30-40 de lei pe luna, ceea ce cred ca fiecare familie poate sa puna deoparte pentru achitarea facturii.

Termenul de plata, de la eliberarea facturilor, este de 45 de zile fara penalitati. Dupa aceasta perioada compania trimite locatarilor o notificare pentru conciliere. Dupa 10 zile de la acest demers, se aplica penalizari si se poate face debransarea blocului. Este un interval rezonabil de timp in care reprezentantii blocurilor pot face plata.

Cei care sunt restantieri la ora actuala, respectiv, care au datorii la semnarea contractului, vor fi dati in judecata de Companie, in timp ce administratorul de bloc va incepe socotelile cu acesti consumatori de la zero. Compania are pe rol, in prezent, cateva sute de procese pentru recuperarea debitelor.

Marcel Zaharia a avertizat ca, in conformitate cu prevederile art. 30 din Legea 241/2006 a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, care precizeaza ca

Leave a Comment